
Чим турбіна відрізняється від турбокомпресора?
На сьогоднішній день існує дуже багато різних варіантів прокачування потужності двигуна. Найпопулярнішими є прошивка блоку ЕБУ і установка турбонагнітача. Помилковою є думка, що всі турбіни однакові. Більшість вважає, що турбокомпресори можуть мати різну потужність і матеріали виготовлення – максимум, все інше абсолютно ідентичне.
Однак, це далеко не так, є три види турбін, як мінімум:
1) Механічна турбіна;
2) Турбо нагнітач. Функціонує за рахунок відпрацьованих газів;
3) Електрична турбіна. Новинка в цій сфері, але не менш продуктивна.
Давайте детальніше розглянемо кожен з видів.
Механічна турбіна – що це?
Принцип роботи механічної турбіни:
До силового агрегату підключається компресор. За допомогою пасової передачі з’єднуються колінчастий вал, який обертається і вал нагнітача. Після запуску двигуна обертання починають передаватися, і це сприяє роботі компресора (нагнітання повітря в циліндри). Максимальна кількість обертів, з якими він може працювати це 18 – 20 000 за хвилину.
Переваги механічної турбіни:
– Надійність конструкції;
– Необмежений ресурс;
– Не вимагає особливого догляду при правильному налаштуванні;
– Нема турбоями;
– Здатна збільшувати потужність на 5-10%.
А тепер про недоліки:
– Недостатньо потужний;
– Практично не застосовується на конвеєрах;
– Конструкція є застарілою.
Турбонагнітач – що це таке?
Як працює турбонагнітач:
В глушнику під тиском, відпрацьовані гази надходять від двигуна. На крильчатку турбіни вони потрапляють з допомогою спеціального відведення, на ній вони і розкручуються, з іншого боку є ще одна крильчатка, вона сидить на тому ж валу, що і перша крильчатка. Вона також активно розкручується і нагнітає повітря в циліндри силового агрегату. Обороти вражають.
Володіє такими перевагами:
– Надзвичайно продуктивна;
– Відсутнє з’єднання з двигуном;
– Досить поширена у світі, що спрощує пошук запчастин.
До недоліків можна віднести:
– Дуже маленький ресурс;
– Турбіна працює з високими температурами;
– Великі витрати масла;
– Наявність турбоями.
Електрична турбіна – що це?
Як вона працює?
Ви можете собі уявити електродвигун, який працює з надзвичайно великими оборотами – 200-300 000 обертів за хвилину? А існують навіть типи, які здатні розвивати обороти до 1 000 000/хв. Встановивши його в турбіну, ви зможете забезпечити мега круту продуктивність.
Найважливішим моментом тут є колінчастий вал і вихлопні гази. Ресурс електричного двигуна – грандіозний. А отже, ми можемо збільшити показники відразу двох таких важливих факторів, як продуктивність і ресурс.
В електричної турбіни є тільки один мінус:
– Вимагає занадто багато енергії.
Переваги:
– Продуктивність;
– Дуже великий ресурс;
– Допускається будь-яке розташування на двигуні;
– Відсутня турбояма;
– Недорога у виготовленні.
Підвищення потужності двигуна
Перед тим, як говорити на тему, що краще компресор, чи турбіна, потрібно більше дізнатися про те, як підвищується потужність. Як відомо, двигун внутрішнього згоряння функціонує з допомогою повітряно-паливної суміші, що запалюється в циліндрах і там згорає. До складу суміші входять – повітря і бензин, які потрапляють до двигуна/ колектора таким чином:
- Пальне. Подається з допомогою спеціального насоса по паливопроводах;
- Повітря ж жодним чином не нагнітається, тільки засмоктується двигуном через повітряний фільтр. Зверніть увагу, якщо фільтр брудний – тоді потужність різко падає, а витрати зростають.
Що ж роблять турбіна і компресор? Обидва пристрої починають швидко нагнітати повітря в циліндри, що дуже добре впливає на потужність.
Так чим відрізняється компресор від турбіни?
Що таке компресор?
Далеко не всі автовласники знають, що таке компресор і чим турбіна відрізняється від компресора. Отже, компресор – це механічний нагнітач повітря, який вішається біля двигуна, при цьому не втручаючись у його будову. Станом на сьогодні, є три типи компресора: гвинтовий, роторний і відцентровий.
Зрозуміти, що краще компресор або турбіна, допоможе перелік всіх плюсів і мінусів компресора.
Переваги:
– Компресор ефективно нагнітає повітря і підвищує потужність на 10%;
– Пристрій відзначився своєю надійністю і міцністю конструкції;
– Не вимагає особливого догляду;
– Не перешкоджає роботі і не втручається в будову двигуна;
– Відсутній дефект «турбо-яма»;
– Не працює при високих температурах;
– Компресор можна встановити власноруч;
– Не потребує масла, що використовується для змащення двигуна.
Недоліки:
– Не володіє такою продуктивністю, як турбіна;
– Є застарілою моделлю, тому для більшості автомобілів знята з виробництва.
Зазвичай компресор встановлюється на ремінну передачу від колінвала двигуна, а це значить, що продуктивність залежить від оборотів: малі обороти – мала продуктивність, великі обороти – висока. Отже, нагнітання повітря компресором, так само як і продуктивність, є обмеженим.
Турбіна – що це і як працює?
Турбіна – механічний нагнітач повітря, однак на відміну від компресора, турбіна працює при високих температурах, переважно 700-800 градусів °C. Також, турбіна функціонує на вихлопних газах і втручається в будову двигуна, змащуючи агрегат маслом.
Принцип роботи пристрою полягає в наступному – на такті випуску виходять відпрацьовані гази по спеціальному каналу до глушника. Ці гази розкручують гаряче колесо турбіни, що розташована на одному валу з холодним. У свою чергу холодне колесо починає сильно крутитися і цим самим можна отримати близько 200-240 000 обертів за хвилину.
Переваги турбіни:
– Високий рівень продуктивності в порівнянні з компресором;
Недоліки:
– Використовує масло двигуна, що призначене для змащування і відведення надмірної температури;
– Низький ресурс. Часто після 30 000 км потребує ремонту;
– Великі витрати масла. В нормальному стані турбіни на бензинових двигунах витрачається до 1 л/10 000 км;
– Застосування турбіни досить часто є причиною витягування ланцюга;
– Досить непросто і ризиковано установлювати самостійно, якщо це не передбачено виробником.
Турбіна чи компресор – в чому різниця? Компресор працює на ремінному приводі від коленвала агрегата, турбіна – від відпрацьованих газів, врізається в глушник і змащується маслом.
Що краще компресор чи турбіна?
Насамперед, слід звернути увагу на виробника. Зрештою, сьогодні вже ніхто і не займається виготовленням, випуском компресорів, тільки турбін. Так як, турбіна є дійсно дуже продуктивним агрегатом, який здатний підвищити потужність на 30-40%. Однак, не слід забувати про дороге обслуговування і досить часті діагностики, а також заміну масла.
Звичайно, якщо вам не потрібна така висока продуктивність, і ви можете обійтися 7-10 відсотками потужності, то вигідніше придбати компресор. До того ж, ви зможете встановити самостійно, цим самим заощадивши і підвищивши потужність на 10%.
Таким чином, зіставивши всі за і проти, ви зможете вирішити для себе – що краще турбіна чи компресор.
Оставьте отзыв о нашей работе