Дим з вихлопної труби: значення різних видів та кольору диму

Дим з вихлопної труби: значення різних видів та кольору диму

Діагностика димних вихлопів

Димні вихлопи в машині можуть з’являтися під час прискорення, а можуть виходити, коли машина знаходиться в нерухомому стані, що може свідчити про проблеми. Так само різні кольори диму мають різні причини виникнення. Білі, як хмари? Сірі з блакитним відтінком? Чорні? Випаровуються, як тільки потрапляють в повітря? Або все-таки дим затримується і насичується їдким запахом?

Ми допоможемо вам розібратися в тому, про що можуть свідчити димні вихлопи.

Причини диму у вихлопі

Основні причини виникнення диму від вихлопних газів можуть змінюватись, все залежить від вашого автомобіля і його стану. Якщо він регулярно і якісно обслуговується, тоді будь-який прояв вихлопних газів не буде свідчити про дуже серйозної поломки, однак, варто перевірити в будь-якому випадку.

А ось власникам машин, які погано обслуговуються, слід турбуватися, так як дим від вихлопу є явною ознакою байдужості до автомобіля. Також, це може бути корисною підказкою для тих, хто збирається придбати уживану автівку. Якщо вся історія сервісу машини неповна, то дим відпрацьованих газів покаже чи є у потенційної покупки проблеми, які потребують вирішення.

Дим може бути викликаний різними факторами, все залежить від того, яким двигуном оснащений автомобіль – дизельним чи бензиновим.

Білий дим – це може бути пара, викликаного конденсату у вихлопній трубі, або ж це може свідчити про більш серйозної проблеми, що виникли в результаті витоку охолоджувальної рідини двигуна;

Синій дим – попадання масла в систему. Це може вказувати на спалювання надлишків олії, або на знос маслозйомних ковпачків, поршневих кілець, турбонагнітачів;

Сірий дим – може свідчити про надлишок масла, поломку клапана ПВХ, або витік мастила;

Чорний дим – в основному у машин з бензиновим двигуном. Коли спалюється велика кількість палива, можуть виникнути проблеми з повітряним фільтром паливного інжектора. З дизельними автомобілями це відбувається при наявності сажі, або при чищенні сажового фільтра.

Давайте детальніше розглянемо кожен з видів диму.

Білий дим з вихлопної труби

Білий є одним з найпоширеніших форм диму з вихлопної труби. При запуску холодного двигуна, він починає швидко нагріватися, і побічним ефектом цього процесу є водяна пара. Утворюється конденсат у вихлопній системі, що потім перетворюється у пару. Водяна пара в свою чергу нагрівається за рахунок підвищення температури двигуна і вихлопних газів.

Як тільки машина прогріється, ця пара повністю випарується. Можуть виникнути проблеми, в тому випадку, якщо ви використовуєте автомобіль тільки для короткочасних поїздок, тоді вихлопна система не встигає нагрітися на всі 100%. Конденсат в системі може роз’їдати метал зсередини вихлопної труби, що може призвести до витоку відпрацьованих газів продувки системи, де вихлопні гази просочуються, а не виходять з вихлопної труби.

Якщо з труби йде густий білий дим – пара, то це може вказувати на більш серйозні проблеми – витік охолоджуючої рідини двигуна вашого автомобіля. Також, причина може полягати в невдалій прокладці головки циліндра, що в майбутньому призведе до дорогого ремонту, але не такого дорогого, як ремонт тріщин в блоці циліндрів і у головці циліндра.

Якщо витік є незначним, але не проходить, слід звернутися до майстрів, інакше ситуація може погіршитися (заміна двигуна).

Синій дим з вихлопної труби

Найчастіше синій дим супроводжується різким запахом пального. Це свідчить про те, що масло проникло в систему. Як відомо, моторне масло призначене для змащування рухомих частин, і воно ніколи не потрапить до паливної системи, якщо машина справно працює.

Якщо ж ваш автомобіль нещодавно був на сервісі, або ви самостійно здійснювали його обслуговування – може бути надлишок масла, який спрямовується назад у систему і там згорає. Однак, якщо дим через якийсь час перестав з’являтися, то проблеми немає.

Помітивши синій дим у автомобіля з великим пробігом, знайте – відбувся знос маслозйомних ковпачків або поршневих кілець, через що масло потрапляє у паливну систему навколо циліндрів і клапанів.

Також, дим може горіти тоді, коли ви в рази збільшили витрати масла, саме тому слід регулярно перевіряти щуп, щоб довідатися яка саме кількість масла витрачається. Якщо витрати не великі, тоді необхідності в ремонті нема, достатньо буде просто долити масла.

Якщо ж синій дим простежується у автомобілів з турбонаддувом, тоді причина полягає в зношеному турбокомпресорі. Для усунення поломки потрібно провести діагностику і ремонт турбіни.

Сірий дим з вихлопної труби

Сірий дим, як і синій дим може бути ознакою надмірного спалювання масла в двигуні, або якщо це турбований автомобіль, тоді вимагає ремонту турбіна. Однак, можуть бути й інші причини. Наприклад, несправний клапан PCV. «PCV» – позитивна вентиляція картера. Цей пристрій є однією з основних форм контролю за викидами, так як витягає з нижньої частини двигуна паливо, яке не згоріло, наверх. Це допомагає зменшити викиди транспортного засобу, особливо якщо двигун є холодним, але з часом це може зникнути. Зазвичай, дим викликається відмовою PCV. На перший погляд це виглядає дуже серйозно, проте ремонт PCV не є такою вже складною роботою, у порівнянні з іншими можливими поломками.

Якщо ви є власником автомобіля з автоматичною коробкою передач, то причиною виникнення сірого диму може бути і те, що рідина трансмісії втягнута в двигун через витік у системі, що в майбутньому виллється вам в дорогий ремонт.

Чорний дим з вихлопної труби

І знову, причини виникнення чорного диму бувають різними, все залежить від того на бензині чи на дизельному паливі ваша машина. Якщо ваше авто з бензиновим двигуном і ви помітили чорний дим – це може бути ознакою того, що палива спалюється занадто багато. Щоб виправити ситуацію, ви повинні спочатку перевірити або замінити повітряний фільтр вашого автомобіля.

У дизельних автомобілях причиною чорного диму зазвичай є сажа від незгорілого дизельного палива. Можливо, ви чули про сажовий фільтр (DPF), призначення якого полягає в уловлюванні сажі незгорілого дизельного палива насосами з вихлопних газів машини. Якщо ви використовуєте свій дизельний автомобіль для їзди на низьких швидкостях, то сажа буде накопичуватися, це вам покаже панель приладів.

Найкращим варіантом вирішення цієї проблеми – дати паливо-повітряній суміші вийти з машини швидше, збільшивши швидкість при їзді. Після чого знайти найближче шосе і прискорити свій дизельний автомобіль до 70 миль на годину, це мало б вибити сажу, що з’являється у вигляді чорного клубка диму та нагару на дорозі.

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (Пока оценок нет)
Loading...

Оставьте отзыв о нашей работе