Експлуатація турбокомпресора

Експлуатація турбокомпресора

На практиці для водія автомобіля найважливішим є знання умов, які суттєво впливають на тривалість безвідмовної роботи турбокомпресора. По-перше, ротор турбокомпресора має певну масу і габарити і, пов’язаний з ними, момент інерції. В процесі роботи ротор прискорюється до 100-120 тисяч об / хв. Це в 10 разів перевищує швидкість двигунів автомобілів Формули 1.
Тому ротор турбіни необхідно надзвичайно точно балансувати, a його підшипники змащуються маслом, яке закачує насос, що живить двигун. В процесі експлуатації турбокомпресора, крім обслуговування, велике значення має техніка водіння.

Вчасна заміна повітряного фільтра та масла

Щоб запобігти потраплянню бруду, необхідно подбати про чистоту повітря, що потрапляє всередину, регулярно міняючи фільтр. Кожна зміна балансування, викликане, наприклад, осіданням бруду, тягне за собою передчасний знос підшипників, особливо, на високих швидкостях. Особливу увагу необхідно приділити робочому тілу, яке відповідає за охолодження і змащення, дотримуючись певних термінів зміни моторного масла.

Не варто використовувати масла гіршої якості, ніж рекомендовано виробником автомобіля. Експерименти зі зміною марки масла, класу в’язкості і якості, негативно впливають на двигун і супровідні механізми. Зростання рівня забруднення олії, втрата його мастильних і захисних властивостей негативно впливає на довговічність підшипників і стан двигуна в цілому. У частинах з великим пробігом, які «споживають» масло, необхідно регулярно перевіряти та поповнювати його рівень.

Прогрівання двигуна після довгого простою

Після запуску двигуна внутрішнього згоряння, масло, протягом певного часу (коротшого – влітку, довшого – взимку), не потрапляє до різних механізмів, в тому числі до підшипників компресора. Протягом цього часу вони змащуються тонким шаром, який міститься всередині завдяки в’язкості мастильного матеріалу. Тому, після запуску холодного двигуна, слід уникати потужного додавання газу і різких стартів.

Такий спосіб водіння призводить до того, що протягом певного часу підшипники недостатньо змащуються, що зменшує термін їх придатності. І навпаки, під час руху, після прогрівання системи приводу, двигун необхідно утримувати на середньому і високому рівні оборотів.

Затримка перед вимкненням двигуна

Дуже велике значення для довговічності компресора має правильне вимикання двигуна. Після завершення роботи системи приводу перестає працювати мастильний насос. Він не подає порцію свіжого масла до підшипників турбіни, розігнаний ротор якої ще кілька секунд обертається з величезною швидкістю.

У цей час масло, яким змащуються підшипники, сильно розігрівається, відбуваються процеси обвуглювання, утворюються частинки, які збираються на доріжках, протертих підшипниками, що призводить до їх руйнування. Під час експлуатації двигуна з турбокомпресором необхідно дотримуватися обов’язкового правила: перед його вимкненням необхідно почекати кілька секунд. Протягом цього часу оберти турбіни зменшуються і пошкодження підшипників стає менш ймовірним.

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (Пока оценок нет)
Loading...

Оставьте отзыв о нашей работе